« Powrót do poprzedniej strony

Najdroższy odzyskany przez LoJack samochód to...?

Samochody na autostradzie

W dzisiejszym zestawieniu ciekawostek dotyczących systemu radiowego LoJack sprawdzimy, m.in., jaki był najdroższy odzyskany samochód, jak szybko odzyskano skradzionego Poloneza, czy których fal radiowych nie da się zagłuszyć. Zapraszamy do lektury. 

Na korzystanie z częstotliwości radiowej należy mieć odpowiednie pozwolenie.
Aby korzystać z częstotliwości fal radiowych na terytorium Polski, należy uzyskać pozwolenie prezesa UKE (Urzędu Komunikacji Elektronicznej). Jeśli  po wydaniu takiej zgody przydzielona zostaje częstotliwość, z której można korzystać. System LoJack w każdym z 40 krajów (w tym w Polsce), w których funkcjonuje, ma właśnie wyłączne prawo do stosowania zarezerwowanych dla siebie częstotliwości i we wszystkich tych krajach są one ujednolicone. Więcej na temat pozwoleń i częstotliwości radiowych można znaleźć tutaj.
 

LoJack sprawdził, które samochody kradzione są najczęściej.
Amerykański oddział LoJack opublikował raport, który pokazuje, które samochody najczęściej padają łupem złodziei w USA. W czołówce znalazły się modele Hondy oraz Toyoty. Tymczasem w Polsce niezmiennie najczęściej kradzione są Volkswageny, Audi i coraz częściej także Mazdy. Honda znalazła się dopiero na 4 miejscu, zaraz za nią Toyota. Statystki te prowadzone są na podstawie odzyskań samochodów przez LoJack. Cały raport można znaleźć tutaj.

Tajne fale radiowe - ich nie da się zagłuszyć.
Zagłuszenie fal radiowych sygnału radiowego nadawanego na danej częstotliwości ma na celu uniemożliwienie przepływu informacji lub zakłócenie pracy urządzeń sterowanych za pomocą fal radiowych. Do zagłuszania najczęściej używa się sygnałów radiowych na tej samej częstotliwości i przy użyciu tej samej modulacji, na której działa zagłuszany obiekt. Ale jeśli urządzenia działają na utajonej częstotliwości, ich zagłuszenie nie będzie możliwe, a ponad to próba zagłuszania od razu zostaje wykryta. Tak działa właśnie system LoJack, którego częstotliwość jest tajna, więc nie można jej więc zagłuszyć. Jeśli jednak złodziej użyje zagłuszarki, ekipa poszukiwawcza LoJack namierzy źródła zagłuszania. Więcej na temat działania fal radiowych można znaleźć tutaj.

LoJack sprawdził, które z odzyskanych samochodów były najdroższe.
Najdroższym odzyskanym przez LoJack samochodem z modułem radiowym, było Lamborgghini Gallardo warte 1 380 000 złotych. Na drugim miejscu znalazł się Chevy z 1966 roku, którego wartość oszacowano na 1 200 000 złotych. Więcej na ten temat można znaleźć tutaj.

Skradziony Polonez z LoJackiem błyskawicznie wrócił do swojego właściciela
Posiadanie zabytkowego samochodu nie daje wcale gwarancji, że właściciel będzie miał spokój od złodziei samochodów. Wręcz przeciwnie. Dzieje się tak ze względu na znaczną wartość zabytkowych aut i popyt na części do nich. Przekonał się o tym jeden z naszych klientów, właściciel Poloneza. Samochód został skradziony z parkingu pod domem.  Mężczyzna od razu zgłosił kradzież samochodu z modułem radiowym LoJack i samochód odnalazł się już po 45 minutach! Na szczęście nie został uszkodzony i szczęśliwie wrócił do swojego właściciela. Więcej o tej akcji przeczytać można tutaj.
 

System radiowy LoJack to najlepsza gwarancja na to, że skradziony pojazd zostanie namierzony, odzyskany i szczęśliwie wróci do właściciela. Świetnie sprawdzi się jako zabezpieczenie nowych i zabytkowych aut, motocykli, ciężarówek, pojazdów rolniczych, czy maszyn budowlanych. Jest o wiele skuteczniejszy od systemów GPS/GSM, ponieważ posiada własną sieć nadawczo-odbiorczą, więc jest niezagłuszalnym i niezależnym systemem lokalizacji skradzionych pojazdów.